söndag 12 december 2010

De svåraste orden

[ingenting] var helt fantastiska i torsdags. Hade en så himla rolig kväll. Jag kan utan tvekan säga att [ingenting] är mitt svenska favoritband, eller favoritband överhuvudtaget (det finns såklart fler favoritband). Fantastiskt var det. Känslan som infann sig i kroppen under och efter Jónsi kom tillbaka. Det där stora, att ingenting annat betyder något och om folk bara skulle höra det här och lyssna skulle det aldrig mer behövs finnas något annat. Att alla positiva känslor som finns bäddas in i musiken så att allting bara blir starkare och mer. Det var fint helt enkelt.


012013014015011016



älskling när jag ser dig förändras allt
du värmer upp allting som var kallt
du är som solsken efter regn
jag har ingenting att ge dig
men jag ber dig
stanna kvar hos mig
älskling när du är med mig
går jag kring i en dröm
jag vågar visa dig allting som jag hade gömt
när jag mår dåligt ger du mig tröst lägger mitt huvud mot ditt bröst
och jag kan höra änglarna i din röst
du är det enda fina som finns kvar på denna jorden
och nu har jag samlat modet för att säga de svåraste orden
jag älskar dig
jag älskar dig
jag älskar dig

Inga kommentarer: