söndag 5 december 2010

L'autre valse d'amélie


Idag fyller jag år och det är lika roligt som vanligt. Det känns fint på något sätt att veta att man har blivit ett år äldre, eller en dag, hur man nu vill se på det. Att livet går framåt, att det är härligt. Att jag älskar min tillvaro och trivs så himla bra.

Sen min förra födelsedag har jag träffat Johan i ett år till, det ni. Jag har varit på ett antal fina festivaler och sett bl.a. Jónsi, det var en fantastisk upplevelse. Jag har blivit vald att vara med och driva en klubb och har på köpet träffat massor av underbara människor som brinner precis lika mycket för musik som jag. Jag har utökat min garderob och min skivsamling. Jag har börjat få ordning på mitt rum. Jag har spenderat sommaren i Malmö, på Valön, i Köpenhamn och i Stockholm. Jag har legat i gräset vid en rosa borg och kollat ut över gärdet. Jag har lyckats fixa en höst i ett annat land över Atlanten i en stad som känns stor och fantastisk och helt annorlunda mot Linköping. Framför allt har mitt hjärta blivit ännu lite större, älskat lite mer och saknat lite mer.

Snart är det Malmö för någon dag i jul och åh vad underbart att få träffa sina Malmövänner igen.



Inga kommentarer: