söndag 4 september 2011

Nu har jag och Elin varit i New York i mer än en vecka, tänk vad fint. Den här helgen blev vår första helg eftersom förra blev inställd med tanke på Irene.

Nu är alla svenskar här så i fredags träffades vi allihop förutom Jakob som var trött efter flygresan och valde att stanna hemma. Vi hittade vilse till en bar någonstans som var väldigt högljud men som längst bak hade ett lugnt och lite corny vardagsrum. Bytte bar till ett mörkt ställe och hade allt som allt en mycket trevlig kväll. Elin och jag firade kvällen med en flaska vin på brandtrappan och njöt av livet.

På lördagen vaknade jag av ett himla dånande. Man testade högtalare utanför fönstret för Childrens parade. Det var fantastiskt vackert och glatt. Jag har aldrig sett så avancerade dräkter. Efter lunchen kom Hampus och vi drack öl och drog sen till MoMA PS1 i Queens. Där fanns det spännande öl, små skogar av träd och massor med folk i alla åldrar. Tyvärr lyckades jag glömma att sätta i minneskortet i kameran innan jag drog dit så jag är bildlös därifrån. När vi kom hem drack vi mer öl och råkade powernappa framför Glee innan vi gick till Franklin Park. Det var fint. Kommer nog bli fler kvällar där.

Nu ska jag plugga inför nästa labbvecka. Imorgon är det Labour Day. Tydligen ska det vara en massa rea på stan då, vi får se vad det innebär.


049
Central Park
050
Iona
051
_DSC6484
Ny termin, nytt att skriva på från Staples
_DSC6495
Fredagsvin på brandtrappan
052
Children's Parade
053054
Franklin Park
055
Söndagsbagel med avokado

Inga kommentarer: